Nowy projekt – Miner

0

Jakiś czas temu rozpocząłem prace nad nowym projektem gry. (o czym nie pisałem na blogu) Nie będzie to tym razem darmowy klon Minecrafta, a… darmowy klon Minecrafta w 2D. 😛

Kilka informacji:

  • Gatunek: sandbox
  • Biblioteka graficzna: SDL
  • Systemy operacyjne: Windows, Linux
  • Przewidywana data wydania: lipiec 2011
  • Multiplayer: w pierwszej wersji nie, później tak
  • Cena: darmowy
  • Licencja: GNU GPL v3

Gra – jak można było wyczytać – będzie miała otwarty kod źródłowy. Warto zaglądać na forum i na stronę internetową projektu w serwisie sourceforge, aby uzyskać najnowsze informacje.

Discoverera nie będzie (na razie)

3

Tak, tak – obiecywałem, obiecywałem, żeby w końcu napisać, że darmowego odpowiednika Minecrafta, w dodatku polskiej produkcji nie będzie. Dlaczego?

Ano otóż dlatego, iż to… po prostu nie ma sensu. Nigdy wcześniej nie napisałem nawet najprostszej gry w 3D, a zabieram się za coś tak skomplikowanego jak gra podobna do Minecrafta… Może, gdy się dowiem, jak używać takich „cudów” jak texture atlasy, czy tekstury 3D, może wtedy wrócę do Discoverera.

Do tej pory zdążyłem rozplanować kilka rzeczy – ogólna zasada działania, format plików map, kilka tekstur i dźwięków nawet, no i oczywiście napisałem trochę kodu, a dokładniej 1490 linii (833 nie licząc pustych linii oraz z samymi komentarzami), implementując obsługę silnika graficzne, „fizykę” (całe to pojęcie w Discovererze sprowadza się do obliczania grawitacji…), oraz ładowanie i zapisywanie map. Nie jest więc najgorzej, jednak z moją obecną wiedzą nie mogę zrobić nic więcej.

Na chwilę obecną zastanawiałem się nad Mario w 3D na licencji GNU GPL (o otwartym kodzie źródłowym). Co o tym sądzicie? 🙂

Discoverer, czyli magia sandboksowych gier

0

Zainspirowany wciągającą grą nazwaną Minecraft ogłaszam, iż w najbliższym czasie wydam własną grę sandboksową prawdopodobnie noszącą tytuł Discoverer. Postaram się na bieżąco wysyłać screeny na bloga, gdy tylko będą jakieś postępy.

Informacje:

  • Gatunek: sandbox (czyli w skrócie róbta co chceta);
  • Silnik: Irrlicht;
  • Grafika 3D (tego się można było oczywiście domyślić po punkcie powyżej);
  • Systemy operacyjne: Windows, Linux (te będą na pewno, może pojawi się Mac OS oraz Windows CE, lecz jest to mocno niepewne);
  • Przewidywana data: hmmm, no nie wiem… marzec/kwiecień 2011?
  • Multiplayer: w pierwszej wersji nie, później prawdopodobnie tak;
  • Cena: brak;

Pozostaje więc Wam, czytelnikom mojego bloga tylko czekać!
Pozdro! 🙂