Java – konwersja obrazków SWT na AWT (i vice versa) z przezroczystością

2

Konwersja obrazków biblioteki SWT na obrazki AWT może przysporzyć pewnych problemów. Ani jedna ani druga biblioteka nie udostępnia gotowych rozwiązań do tego, jedynie na stronie SWT Snippets możemy znaleźć kod, który takową operację wykonuje. Niestety, kod ten nie jest jednak idealny. Przede wszystkim, konwersja SWT => AWT jest wykonywana bez uwzględnienia przezroczystości (co ciekawe, w drugą stronę już działa). W tym krótkim artykule postaram się opisać niezbędne czynności, aby tę – jakże ważną – funkcjonalność przywrócić.

Czytaj dalej

Carnobyl – nowa gra

0

Na m4txblogu nie pisałem od bardzo dawna, jednak z racji, iż wreszcie mam jakiś temat na nowy wpis, to i go postanowiłem napisać.

Czym więc jest tytułowy Carnobyl, zadajecie sobie zapewne pytanie? Otóż Carnobyl, drodzy czytelnicy m4txbloga, to mój nowy projekt gry, nad którym pracowałem ostatnie półtora tygodnia. Pierwotnie miała to być gra na compo organizowane na warsztacie, jednak z racji niespełnienia warunków (rozmiar pliku wykonywalnego…), nie mogłem wziąć udziału. Szkoda mi jednak było wyrzucać ten projekt, dlatego też postanowiłem go opublikować, nie poprzez compo, a na m4txblogu.

Czym konkretnie jest jednak Carnobyl? Gra ta jest inspirowana serią Carmageddon, a to już coś mówi. Jest to konkretnie gra 2D z widokiem od góry, w którym sterujemy samochodem, a głównym celem gracza jest rozjechanie wszystkich przechodniów. To, co wyróżnia tę grę od innych i zarazem jest jednym z warunków uczestnictwa we wspomnianym już compo (który już akurat spełniłem) jest to, iż generuje ona całą wykorzystywaną grafikę z poziomu kodu. Carnobyl nie wykorzystuje ŻADNYCH zasobów własnych, żadnych plików graficznych. Dodatkowo jest możliwość ustawienia ziarna losowości za pomocą parametru –seed.

Nie zamierzam się tutaj jednak zbyt długo rozwodzić, ponieważ nie chcę zwyczajnie przepisywać pliku Readme. Zapraszam tymczasem do pobierania!

Pozdrawiam 🙂