Discoverera nie będzie (na razie)

3

Tak, tak – obiecywałem, obiecywałem, żeby w końcu napisać, że darmowego odpowiednika Minecrafta, w dodatku polskiej produkcji nie będzie. Dlaczego?

Ano otóż dlatego, iż to… po prostu nie ma sensu. Nigdy wcześniej nie napisałem nawet najprostszej gry w 3D, a zabieram się za coś tak skomplikowanego jak gra podobna do Minecrafta… Może, gdy się dowiem, jak używać takich „cudów” jak texture atlasy, czy tekstury 3D, może wtedy wrócę do Discoverera.

Do tej pory zdążyłem rozplanować kilka rzeczy – ogólna zasada działania, format plików map, kilka tekstur i dźwięków nawet, no i oczywiście napisałem trochę kodu, a dokładniej 1490 linii (833 nie licząc pustych linii oraz z samymi komentarzami), implementując obsługę silnika graficzne, „fizykę” (całe to pojęcie w Discovererze sprowadza się do obliczania grawitacji…), oraz ładowanie i zapisywanie map. Nie jest więc najgorzej, jednak z moją obecną wiedzą nie mogę zrobić nic więcej.

Na chwilę obecną zastanawiałem się nad Mario w 3D na licencji GNU GPL (o otwartym kodzie źródłowym). Co o tym sądzicie? 🙂

3 komentarze

  1. promaster

    A ja proponuję grę w rzucie izometrycznym 😉

    Rzut izometryczny – wiem to z doświadczenia – jest chyba najprostszą formą „2,5D”. A zarazem – wygląda fajnie. Oczywiście Discoverer w takiej konwencji odpada, Mario raczej też, ale może… hm… strategia czy RPG? 🙂

    Odpowiedz

Zostaw komentarz do promaster

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>